Четвер, 28 Жовтня, 2021

Що думає мер Тернополя про Шкільний громадський бюджет?

Експериментальний проект для зміни шкіл Тернополя зібрав понад 100 ідей. 33 з них перемогли. Чому на думку Сергія Надала проект допомагає розвитку міста? Далі на yes-ternopil.

Керівництво починається зі шкільної парти

Експериментальний проект запропонували впровадити у Тернополі представники Ради Європи. Міська рада одна із перших в Україні взяла участь у «Шкільному громадському бюджеті». Розмір виділеного кошторису не дуже великий, але ці гроші зможуть втілити задумані ідеї.

Це роблять для того, щоб школярі могли запропонувати власні ідеї для комфортного навчання. Проект відділили від Бюджету громадських ініціатив. Серед основних тем: шкільне самоврядування, впровадження інновацій, покращення навчального закладу або території, можливості для навчання.

Брати участь могли учні 7-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста Тернопіль. На кожну школу виділили з бюджету міського ради певний кошторис і пояснили працівникам закладів, як правильно проводити голосування.

Участь могли взяти тільки учні. Вони пропонували проекти, далі 2 листопада 2020 року відбулося голосування і міська рада розподілила гроші громадського бюджету на кожну ідею. Голосування тривало до 9 листопада. Тернопільські школярі подали 103 проекти, з них допустили 95 з 23-ох шкіл міста. Всього проголосувало 6649 школярів.

Автором одного проекту може бути одна чи група осіб.

Сергій Надал вважає, що ідеї зможуть покращити перебування дітей у школах, зробити його комфортнішим, а ще розвинути відповідальність за свої дії.

Інші переваги Шкільного громадського бюджету:

  • розвиток у дітей фінансової грамотності, знання про правильне використання коштів;
  • розвиток електронної демократії;
  • створення зручного середовища для власного саморозвитку;
  • розуміння цінності речей.

Проект Богдана Поляка, учня 9 класу з Тернопільської загальноосвітньої школи №19 є одним із 33-ох переможців. Коментує, запропонував оновити практичні заняття на уроках біології. Наприклад, придбати моделі різних тварин, інтроскопи тощо. Пояснює це бажання тим, що вчителі часто не знають чим займатися на уроках з дітьми, тобто як показати все на практиці. За допомогою цього проекта треба привити школярам любов до конкретного предмету.

Інший проект — оновлення інвентаря для подорожей Остапа Мниха. Носить назву «Підкорення українських Карпат». Тернопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів славиться захопленням учнів до туризму. Однак частина обладнання є застарілою. Вважають за потрібне купити намети, ложки, виделки, казанки для підкорення нових вершин.

Проект Наталі Безпалько, учениця 8 класу Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів, про зміну стільців в актової зали не став переможцем. Учениця планує його вдосконалити та подати знову на голосування у 2021 році. Каже, хочеться відчувати свято в актовому залі, а не сидіти на стільцях яким по 30-40 років.

Інші переможці Шкільного громадського бюджету м. Тернопіль:

  • Кімната школяра в НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. медичний ліцей №15»  Навасардяна Артура, Філик Тетяни
  • Міні-парк «SOVA» Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. №8 Січкарук Оксани
  • «Затишне подвір’я» Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №29 з поглибленим іноземних мов Вороняка Богдана