Середа, 20 Жовтня, 2021

Міністерка освіти Лілія Гриневич розповіла, як навчають принципам гендерної рівності у школах

Як повідомляє ternopil-future з посиланням на Hromadske, принципам гендерної рівності почнуть навчати зі школи. Міністерка освіти Лілія Гриневич розповіла про процес боротьби з гендерними стереотипами, які нав’язуються дітям через шкільні підручники. 
Вона зазначила, що подібна дискримінаційна інформація призводить до дисбалансу в виборі професійної освіти випускниками українських шкіл. За її словами, 79% вступників до навчаьних закладів на гуманітарні науки та мистецтво становлять дівчата, а от на інжернерний профіль вступає лише 23% дівчат, в той же час на будівництво та архітектуру – 32%. Міністерка освіти зауважує, що це не випадковий збіг обставин, це є результатом соціалізації дитини. І необхідно долати існуючі стереотипи та гендерні розриви. 
Саме це Міністерство освіти і науки намагається робити вже кілька років. Зокрема для подолання стереотипів впродовж останніх 3-х років в українських школах скасували поділ за статтю на уроках праці. А тому тепер хлопчики та дівчата будуть мати змогу начатись куховарити, шити, використовувати різноманітні інструменти, які до цього вважались лише чоловічими. Окрім цього Міністерство запровадило антидискримінаційну експертизу підручників, а також окремих програм та проектів, які стосуються питаня рівних прав в українських університетах. 
Лілія Гриневич зазначила, що актуальною проблемою є стереотипи в підручниках, оскільки раніше чоловіки, як виконавці певних професій, згадувалися в книжках утричі частіше за жінок. Вона зауважує, що при цьому у реальному світі і жінки, і чоловіки в однаковій мірі залучені до певних професій, а у підручниках чомусь спостерігалося чоловіче домінування. Зокрема понад 90% професій, пов’язаних з фізичною працею, та 70% «розумових» професій у підручниках відводилися чоловікам. Це і є гендерні стереотипи в дії. 
Лілія Гриневич зазначає, що антидискримінаційна експертиза підручників була започаткована у 2016 році і почала вирівнювати зазначений дисбаланс, разом з і іншими стереотипними меседжами.